Ville Lintula

Vastaan Roilla graafisesta ilmeestä ja verkkosivujen teknisestä puolesta.

Kiinnostus markkinointiin on alkanut jo aikaisessa vaiheessa ensin omien ideoiden markkinnoinnista ja myynnistä. Myöhemmin omat muut hommat jäivät taka-alalle kun huomasin isoimman kiinnostuksen kohteen olevan juuri muiden yritysten markkinoinnin kehittäminen.

Monesti tuntuu, että yritykset tuntuvat olevan hieman lukossa kaikkien uusien palveluiden sekä markkinointitermien kanssa. Parasta projekteissa on se, että kun yritys oivaltaa itsekin, että markkinoinnin uudistaminen ei aina välttämättä ole kuukausien pitkä ja kallis työmaa.

Hommia on tehty yrittäjänä vuodesta 2013 asti. Omia liikeideoita on kokeiltu erilaisista verkkopalveluista asuntojen panoraamakuvaukseen. Yrittäjäperheestä lähtöisin, joten unettomat yöt ja pahimmat epäonnistumiset on ihan tuttua kauraa. Hulluimmatkaan ideat eivät enää nostata kulmakarvoja, joten laita rohkeasti viestiä jos jokin asia mietityttää.

Villen 3 tärkeintä pointtia verkkosivujen uudistamiseen

1. Hyötyjen kertominen

Yrityksillä on melkein aina tiedossa kaikki syyt, miksi juuri oma palvelu sopii tietyssä tilanteessa parhaiten asiakkaalle. Näitä vain jostakin syystä pantataan. Kerro missä olette hyviä, miksi teiltä kannattaa ostaa ja kelle palvelusi ei sovi. Tällä päästään yleensä nopeiten liikkeelle.

2. Ostamisen helpottaminen

Jos tarjoat palveluita yrityksille esimerkiksi konsultoinnin muodossa, niin voisitko ottaa siitä tarjouspyyntölomakkeesta kaikki ylimääräiset kentät pois. Faxin, y-tunnuksen ja postinumeron kysyminen tarjousvaiheessa kertoo potentiaaliselle asiakkaalle vain siitä, että tiedossa on kaikin puolin raskas projekti.

3. Kehitys kehittyy

Muutos pakottaa aina kehittämään koko liiketoimintaa. On ollut hauska huomata kuinka esimerkiksi verkkosivujen uudistaminen on saanut yrittäjän tajuamaan, että tässähän voidaan alkaa tekemään paljon muutakin tai, että miksihän näitä asioita ei ole ennen kerrottu verkkosivuilla. Mehän ollaan oikeasti hyviä siinä mitä tehdään.


Missä me ollaan hyviä ja milloin meille kannattaa soittaa?

 

Konsta Martti

Myynnistä ja myynnin kehityksestä on muodostunut itselleni suorastaan pakkomielle. Olen aika analyyttinen kaveri joka haluaa koko ajan..

Tom Perttunen

Tom, Tomppa, Tom Cruise, Pera, Perttunen – rakkaalla lapsella on monta nimeä, mutta Tomppa on kylmäpäinen kaveri joka oikeasti..

Digitoimisto?

Markkinointi on alana kunnostautunut luomalla jatkuvasti uusia toinen toistaan hienompia termejä toiminnalle jotta asiakas ei ..