Konsta Martti

Vastaan Roilla asiakkuuksien hoidosta ja sisällön suunnittelusta sivustoille. Pienessä yrityksessä on samalla miehellä monta hattua ja asiakasprojekteissakin toimin kahdessa eri roolissa. Toisinsanoen teen myyntityötä siihen pisteeseen asti kun asiakas on ostanut idean lähteä kanssamme toteuttamaan verkkosivuja. Tämän jälkeen roolini vaihtuu sisällön suunnitteluun yhdessä asiakkaan kanssa ja tavoitteenani on että asiakas hyötyy toteutuksesta myynnillisesti mahdollisimman paljon.

Myynnistä ja myynnin kehityksestä on muodostunut itselleni suorastaan pakkomielle. Olen aika analyyttinen kaveri joka haluaa koko ajan mitata ja kehittää jokaista yksityiskohtaa. Olenkin Roilla välillä vähän puun ja kuoren välissä kun sekä asiakas että tuotanto haluaisi projektissa nopeasti valmista, mutta minulla olisi vielä kehitettävää ja lisättävää. Lähtökohtana minulla verkkosivuprojekteissa aina on miten se parhaiten palvelee asiakkaan myyntiprosessia.

Verkkosivujen ylläpito ”pakollisena pahana” on ajatusmalli jota en ole ymmärtänyt ikinä. Mikäli verkkosivujen avulla ei tehdä myyntiä, ei niitä tarvitse olla ollenkaan. Jos kuitenkin koet että yritykselläsi kuuluu olla verkkosivut, niin miksi ihmeessä niiden kautta ei haettaisi myyntiä?

Konstan 3 tärkeintä pointtia verkkosivujen uudistamiseen

1. Lisää kävijöitä

Kun sivusto toteutetaan teknisesti oikein ja rakenteeltaan hakukonenäkyvyyttä tukevaksi, löytävät potentiaaliset asiakkaasi sinut kun hakevat tarjoamiasi palveluita.

2. Parempi konversio

Sivustojen päätarkoitus on aina saada yhteys potentiaaliseen asiakkaaseen. Kun asiakkaasi on löytänyt palvelusi, pitää hänet saada vähintäänkin jättämään yhteystietonsa jotta myynti voi kontaktoida hänet. Sisällön avulla voidaan asiakas lämmittää kylmästä vierailijasta myyntivalmiiksi liidiksi joka on valmis ostamaan palveluitasi.

3. Verkkosivuille tuottoa

Useimmilla yrityksillä on tottakai verkkosivut. Kuitenkin harva saa niiden avulla euroakaan takaisin. Monesti meidän asiakkailla yhden asiakkaan/kaupan arvo on aika suuri. Normaalisti surkeidenkin sivujen kautta tulee vuodessa kuitenkin muutama yhteydenotto. Jos yhden asiakkaan arvo on sinulle vaikkapa 500-1000€ riittää että yhteydenottoja lisätään vaikka vain 25% ja sivustojen uudistus on maksanut itsensä takaisin


Sisällön merkitys verkkosivuilla?

Ville Lintula

Hommia on tehty yrittäjänä vuodesta 2013 asti. Omia liikeideoita on kokeiltu erilaisista verkkopalveluista asuntojen panoraamakuvaukseen..

Tom Perttunen

Tom, Tomppa, Tom Cruise, Pera, Perttunen – rakkaalla lapsella on monta nimeä, mutta Tomppa on kylmäpäinen kaveri joka oikeasti..

Digitoimisto?

Markkinointi on alana kunnostautunut luomalla jatkuvasti uusia toinen toistaan hienompia termejä toiminnalle jotta asiakas ei ..